Andrzej zadał mi pytanie: Porządek kondygnacji projektowych ... - cz.2

Jakie wymagania należałoby określić wobec modelu/projektanta aby uwzględniał on specyficzne potrzeby kosztorysanta ? 


Część 2. Porządek kondygnacji projektowych.

Mam przyjemność rozpoczynać kolejny projekty autorstwa MWM Architekci, i tutaj pozdrawiam Panią Adelę.
Nie ważne jaki stopień dokładności, nie ważna jaka faza PP, PB, PW. Przekazywany model ma być uporządkowany pod względem kondygnacji projektowych.



Po otworzeniu mamy porządek projektowy, projektant zaprasza nas do odwiedzenia każdej kondygnacji projektowej, aż chce się przeanalizować ten ład w zakresie bryły 3D.



A teraz pokaże wam jak błędnie wydawane są kondygnacje projektowe. W przeglądarce Bimestimate rozsunąłem kondygnacje w osi Z i co widzimy.



Jak widzimy panuje bałagan. Dla kosztorysanta jest to bardzo duże utrudnienie. Porządkowanie obiektów według typu zajmie bardzo dużo czasu, a w niektórych przypadkach jest nie możliwe. A przecież inwestor będzie wymagał etapowania inwestycji.

Pozdrawiam wszystkie jednostki projektowe, które szanują takie podmioty jak moja firma.  Dokumentacja 3D nie jest dla jednostek projektowych, lecz dla wszystkich którzy uczestniczą w tym zadaniu inwestycyjnym. Implementacja dokumentacji 3D jest tylko przyjemnością.

W tej części chciałem zwrócić uwagę na wymagania, jakie należy określić wobec projektanta, a  w przypadku tego posta, są to poprawie wydawane kondygnacje projektowe. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Identyfikacja rodzin projektowych

Robota podstawowa

Andrzej zadał mi pytanie: Rodzina projektowa ... - cz.1